+6018-665 5508
Shopping Cart
{{x.product_name}}
{{x.qty}} x ${{x.price}}
Total
${{sub_total_price | number:2}}

零售業萎縮?看傳統貿易商如何轉戰線上


疫情行动管控期间,实体线下零售业叫苦连天,有两位年轻人整合线上直播平台的优势,创立了 AmFood食品贸易公司,专门进口泰国与其他东南亚地区的著名品牌,破天荒利用网路直播进行产品发布会。

AmFood联合创始人CX Tai接受访问时表示:“平时我们是在百货公司租借场地,进行产品发布会,由于疫情关系,转战到线上发布。”

确实,由于疫情关系,线下实体商店急速萎缩,有别于以往的展览以及新闻发布会,该公司以创新及现代风格开创了新产品发布模式。

AmFood创始人兼执行长 Anthony Loh 受访时进一步说明:“这次我们把最好的泰式奶茶 ICHITAN 引进大马,让无法到泰国旅行的国人,也能品尝到高品质的奶茶” 

ICHITAN 是泰国上市集团,瓶装泰式奶茶是该集团的代表性饮料 , 茶饮料市占率为泰国第一,去年营业额为7亿令吉,为 AmFood 旗下独家代理的品牌之一。 

另一方面,“直播”已逐渐成为大众最常使用的购物模式,尤其是在疫情期间,直播平台如雨后春笋般涌现出来,很多行业也开始转型,往“直播”这个新兴销售模式发展。

随着这股趋势,AmFood新品——泰式奶茶的发布会将通过与目前当红的零食直播平台——贪吃王、以及海鲜食品直播平台——霸爪鱼合作发布,在7月正式推出马来西亚第一支瓶装泰式奶茶,口味分别是在泰国最常见、满溢茶香的原味泰式奶茶、以及健康可口的绿奶茶,两种口味都备有清真认证(Halal)。

以上两个都是柔佛人设立的直播平台,预计在一个月内可达到100万支的销量。

其中除了与传统的新品发布会一样的产品介绍之外,发布会的活动也会与观众互动,观众可以亲身参与。

值得一提的是,这次的产品发布会将以线上抽奖进行,送出总值超过10万令吉的奖金奖品。 

两名联合创始人认为,年轻人应该大胆去尝试创业,一见到商机,就要把握,就像Amfood 这间具有年轻气息的公司,选择了新的销售模式来拓展新品, 也决定开创完全有别于传统的宣传方式,跟上时代的改变并有引领这股趋势潮流的决心,达到双赢的局面,值得年轻人学习。
 

Source: 星洲日报  https://www.sinchew.com.my/content/content_2298431.html (1/7/2020, 11.30)


Ichitan, one of Thailand’s leading RTD tea producers, has entered Malaysia in June 2020. The Johor-based AmFood is the local distributor of Ichitan beverages in the country.

During the launch of Ichitan Thai milk tea in Malaysia in July 2020, AmFood said it managed to sell 20,000 bottles through livestreaming on the Tan Chi King platform on Facebook within 38 seconds. Tan Chi King (贪吃王) sells a wide varieties of imported food and beverages through live streaming. Live streaming has risen to become a popular routes-to-market in Malaysia following the COVID-19 pandemic.

Apart from Tan Chi King, AmFood also cooperated with another live streaming platform Octopus Fish Market (霸爪鱼海鲜市场) to create brand awareness.

 

The introduction of Ichitan Thai Milk Tea and Ichitan Thai Milk Green Tea comes at a right time as it allows Malaysians who cannot travel abroad due to the current travel restrictions to enjoy the highest quality Thai milk tea at home.

The debut of the Thai milk tea range in PET bottle also makes it the first of its kind in Malaysia.

In Malaysia, AmFood is replicating the marketing approaches of Ichitan in Thailand and Indonesia. In Thailand, Ichitan is known for giving away gold bars and vehicles, while in Indonesia, its approach of giving away cash prizes has gained a lot of buzz and appreciation for the brand. In Malaysia, AmFood has given away massage chairs to a few lucky winners.

AmFood has generated awareness about the Ichitan brand among the ethnic Chinese consumers in Malaysia but the next challenge for AmFood is to reach out to the broader market. The Ichitan’s RTD tea sold in Malaysia is produced in Indonesia and is certified halal by LPPOM MUI, which is an entity recognised by JAKIM.

 

Source: https://www.minimeinsights.com/2020/09/14/ichitan-goes-to-malaysia/?fbclid=IwAR1wIrOzVNNWVPw8IiEYlCm5MctUUZfsvBbH6muBLtJjgRqs-WG7g5MCjRM

Ichitan Launched Thai Milk Coffee from Thailand


Marketing –Sukses dengan Ichitan Thai Milk Tea, Ichitan kembali meluncurkan produk yang dikembangkan asli dari Thailand, Ichitan Thai Milk Coffee.

Pendiri dan CEO Ichitan Group PLC Tan Passakornnatee mengungkapkan latar belakang dibalik inovasi Ichitan Thai Milk Coffee adalah popularitas minuman Thailand yang sedang berkembang di Indonesia menjadi peluang untuk terus menunjukkan kualitas dalam memberikan inovasi terkini. 

“Dibuat dari kopi asli dan diolah dengan cita rasa khas Thailand membuat Ichitan Thai Milk Coffee berbeda dari minuman RTD coffee lainnya sehingga menjadi sensasi baru bagi para penikmat kopi,“ lanjut pria yang biasa dikenal dengan nama Mr. Ichitan.

Mr. Ichitan menambahkan, inovasi yang dikembangkan pihaknya merupakan salah satu bentuk konsistensi dalam memberikan pengalaman baru bagi masyarakat untuk menikmati minuman khas Thailand dalam kemasan. 

Bukan hanya unik, menurut Johannes Yoslin, CEO PT Ichi Tan Indonesia, Ichitan Thai Milk Coffee diproduksi menggunakan teknologi Aseptic Cold Filling dari Jepang serta menggunakan susu skim pilihan yang lebih baik bagi kesehatan dan aman untuk diminum.

“Thai Milk Coffee dapat dikonsumsi seluruh masyarakat Indonesia baik tua maupun muda dari berbagai kalangan dengan menyuguhkan cita rasanya yang khas, unik dan nikmat, yang menjadikannya bisa dinikmati pecinta kopi maupun yang ingin mencoba minuman kopi,” tuturnya.

Dengan kemasan berukuran 310 ml sangat pas ditangan dan praktis untuk dibawa kemana-mana. Saat ini, Ichitan Thai Milk Coffee sudah tersedia di minimarket dan supermarket terdekat. 
Source : https://marketing.co.id/ichitan-luncurkan-kopi-khas-thailand/